top of page

מה ההבדל בין קרוס אובר במשקל חופשי לבין משקל בנוי?

עודכן: 3 ביולי 2021

מבין הנושאים שנעלה בפוסט:


כבל קרוס פינתי

קרוס כבל פינתי

כבל קרוס ביתי

כבל קרוס לבית

קרוס אובר ביתי

קרוס אובר לבית

מכשיר פולי

פולי עליון ותחתון

קרוס אובר פינתי

כבל קרוס

קרוס כבל

מולטי טריינר VO2

מולטי טריינר YORK COMBO

כלוב משקולות

מולטי טריינר INSPIRE

משקל חופשי

משקל בנוי


מזה קרוס אובר ?

קודם כל נדבר על המוצר "קרוס אובר", יש שיקראו לזה קרוס אובר \ כבל קרוס \ קרוס כבל \ או מכשיר פולי, כל אחד מהמכשירים האלו המכנה המשותף שלהם זה שלכולם יש ידיות פולי שמחוברות למשקלים, על ידי משיכת הידיות המשקלים בחלקן השני של המתקן מתרוממות.



קרוס אובר עם משקל חופשי:

קרוס אובר עם משקלים חופשיים בנוי בצורה כזו שיש בחלקו האחורי שני מוטות הדומות לסיומת של מוט אולימפי ועל חלקים או מעמיסים משקל חופשי (בצלחות אולימפיות), המשקל צריך להיות שווה וזהה בשני הצדדים של המתקן, במידה ולא אז אתם תרגישו את חוסר השוויון בניגודיות של המשיכה.


יתרונות: יתרונות במשקל חופשי :

היתרון המהותי ביותר הינו המחיר, כאשר אתם קונים מתקן כושר אתם בעיקר משלמים על חומר גלם, ובציוד כושר זה מתבטא במשקל ברזל, אז אם קניתם מתקן כושר בלי 200 קילו משקל בעצם חסכתם בין 12-19 ש"ח לקילו משקל, תעשו לבד את החשבון... זה לא מעט.


חסרונות במשקל חופשי :

החסרון המשמעותי ביותר לעניות דעתי- זה הנוחות, בכל פעם שתרצו להוריד או להוסיף משקל לקרוס אובר שלכם תצטרכו ללכת לחפש את הצלחות המתאימות ואז להעמיס בצד ואחד ואז ללכת לצד השני ולהעמיס את הצלחת השניה, דמיינו את עצמכם מתחילים להסתובב בחדר עם צלחת ששוקלת 25 קילו, זה לא נח וזה מתסכל.

הכי חשוב באימון זה שהאימון יהיה פרקטי לטווח הרחוק.

כמובן שמכשירי כושר שמגיעים עם משקל חופשי הן בדרך כלל מכשירים פחות מקצועיים .


דוגמא למכשיר קרוס אובר במשקל חופשי -




קרוס אובר במשקל בנוי:

במשקל בנוי יש מס יתרונות שאי אפשר שלא לקחת אותם בחשבון,

יתרון משמעותי הינו בנוחות, אמתחילים סט אימון ואתם רוצים להחליף את המשקל ? או שאתם באמצע סופר סט, אתם פשוט שולפים את הפין המגנטי בחורים משקל רצוי וסטו! מה שיקח לכם לעשות במשקל חופשי 1-3 דקות יקח לכם מס שניות בודדות.

יתרון נוסף הינו במקום אחסון, אתם לא צריכים מעמד לצלחות, הכל מובנה בתוך המכשיר בפלטות מלבניות המובנות במכשיר, ועם החוסר בחללים פנוים בדירות בימינו לאלו שמעוניינים בקרוס אובר לבית פרטי זה יתרון קריטי.

חסרונות במשקל בנוי :

כמו שאמרנו לעיל המחיר! המחיר בהחלט פונקציה משמעותית, אבל אני חושב שזו השקעה שנותנת בעדה המון יתרונות חשובים.


דוגמא למכשיר קרוס אובר במשקל בנוי -



סיכום:

למי שיש מקום ואין לו מספיק תקציב להשקיע על קרוס אובר עם משקל בנוי ובו זמנית יש לו את החלל המתאים גם לאחסן צלחות אולימפיות אז זו תהיה הבחירה הנכונה.

לאלו שיש להם את התקציב להשקיע על מכשיר איכותי יותר עם נוחות שאין לה תחליף אז זו תהיה הבחירה החכמה ביותר, כמו כן עניין החסכון במקום שמגיע עם יתרונות המכשיר.


גיני פיטנס יצור וייבוא ציוד כושר מקצועי.

ליצירת קשר טלפוני 0528707234 או באתר כאן

79 צפיות0 תגובות
bottom of page